ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Σκοπός της εργοθεραπείας είναι να καταστήσει ικανό το άτομο, ώστε να συμμετέχει στις δραστηριότητες της καθημερινότητας (αυτοεξυπηρέτηση, σχολική απόδοση, κοινωνικότητα, παιχνίδι), ανάλογα με την ηλικία του.

Η εργοθεραπευτική συνεδρία, δεν είναι μάθημα, γι’ αυτό άλλωστε και αρέσει πολύ στα παιδιά που έρχονται σε επαφή μαζί της. Με ειδικά επιλεγμένες δραστηριότητες και παιχνίδια, ο εργοθεραπευτής προσπαθεί να βελτιώσει τις δεξιότητες που δεν έχουν καταφέρει τα παιδιά να αναπτύξουν λόγω ασθένειας, τραυματισμού, αναπτυξιακής καθυστέρησης και ψυχολογικής ή συναισθηματικής δυσκολίας. Η εργοθεραπευτική συνεδρία είτε γίνεται ατομικά είτε σε μικρή ομάδα.

 Πρέπει να απευθυνθείτε άμεσα σε εργοθεραπευτή, αν το παιδί σας:

  • δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του και δυσκολεύεται να κάνει φίλους

  • είναι υπερκινητικό

  • έχει μειωμένη συγκέντρωση

  • δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί (δυσκολεύεται να φάει μόνο του, να ντυθεί, να πάει στην τουαλέτα)

  • έχει δυσκολίες στο φαγητό και στον ύπνο

  • είναι υπερευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους, αγγίγματα ή αντιλαμβάνεται ελάχιστα τέτοιου είδους ερεθίσματα

  • αποφεύγει την παιδική χαρά.

  • είναι υποτονικό (μοιάζει αδύναμο) ή έχει υψηλό μυϊκό τόνο («είναι σφιχτό»)

  • πέφτει εύκολα κάτω, είναι αδέξιο, δεν μπορεί να περάσει εμπόδια

  • δυσκολεύεται να καταλάβει τη θέση του σώματός του στο χώρο (χτυπάει εύκολα)

  • δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, δεν φτιάχνει παζλ (η δυσκολία καθορίζεται ανάλογα με την ηλικία του παιδιού), δυσκολεύεται να κόψει με το ψαλίδι στο νηπιαγωγείο

  • υπάρχει καθυστέρηση λόγου και επικοινωνίας γενικότερα

  • αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διαστήματα μεταξύ των γραμμάτων και των λέξεων που γράφει, έχει κακό γραφικό χαρακτήρα

  • κουράζεται εύκολα κατά τη σχολική του εργασία, δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες