Σκοπός της εργοθεραπείας είναι να καταστήσει ικανό το άτομο, ώστε να συμμετέχει στις δραστηριότητες της καθημερινότητας (αυτοεξυπηρέτηση, σχολική απόδοση, κοινωνικότητα, παιχνίδι), ανάλογα με την ηλικία του.
Η εργοθεραπευτική συνεδρία, δεν είναι μάθημα, γι’ αυτό άλλωστε και αρέσει πολύ στα παιδιά που έρχονται σε επαφή μαζί της. Με ειδικά επιλεγμένες δραστηριότητες και παιχνίδια, ο εργοθεραπευτής προσπαθεί να βελτιώσει τις δεξιότητες που δεν έχουν καταφέρει τα παιδιά να αναπτύξουν λόγω ασθένειας, τραυματισμού, αναπτυξιακής καθυστέρησης και ψυχολογικής ή συναισθηματικής δυσκολίας. Η εργοθεραπευτική συνεδρία είτε γίνεται ατομικά είτε σε μικρή ομάδα.
Πρέπει να απευθυνθείτε άμεσα σε εργοθεραπευτή, αν το παιδί σας:
-
δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του και δυσκολεύεται να κάνει φίλους
-
είναι υπερκινητικό
-
έχει μειωμένη συγκέντρωση
-
δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί (δυσκολεύεται να φάει μόνο του, να ντυθεί, να πάει στην τουαλέτα)
-
έχει δυσκολίες στο φαγητό και στον ύπνο
-
είναι υπερευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους, αγγίγματα ή αντιλαμβάνεται ελάχιστα τέτοιου είδους ερεθίσματα
-
αποφεύγει την παιδική χαρά.
-
είναι υποτονικό (μοιάζει αδύναμο) ή έχει υψηλό μυϊκό τόνο («είναι σφιχτό»)
-
πέφτει εύκολα κάτω, είναι αδέξιο, δεν μπορεί να περάσει εμπόδια
-
δυσκολεύεται να καταλάβει τη θέση του σώματός του στο χώρο (χτυπάει εύκολα)
-
δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, δεν φτιάχνει παζλ (η δυσκολία καθορίζεται ανάλογα με την ηλικία του παιδιού), δυσκολεύεται να κόψει με το ψαλίδι στο νηπιαγωγείο
-
υπάρχει καθυστέρηση λόγου και επικοινωνίας γενικότερα
-
αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διαστήματα μεταξύ των γραμμάτων και των λέξεων που γράφει, έχει κακό γραφικό χαρακτήρα
-
κουράζεται εύκολα κατά τη σχολική του εργασία, δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες